Garanția produselor

Denumirea produsului și dată achiziționării sunt menționate în documentele fiscal (factură, bon fiscal) care însoțesc prezentul certificat de garanție. Garanția legală de conformitate respectă prevederile conform OUG 140/2021 actualizată (r) și OG 21/1992, (r2), acte normative valabile pentru clienții persoane fizice și pe teritoriul României. În cazul persoanelor juridice, termenul de garanție este jumătate din cel acordat persoanelor fizice. Asigurarea garanției se face de către vânzător la datele de contact menționate mai sus.

Durata medie de utilizare și termenul de garanție aferent fiecărei categorii de produse este menționat mai jos. Termenul de garanție legală de conformitate este de 24 luni de la dată achiziționării produsului, cu excepția produselor a căror durata medie de utilizare este mai mică de 24 luni. Termenul de remediere a deficiențelor constatate este de 15 zile calendaristice pentru persoane fizice conform Legii 449/2003 (r) de la momentul aducerii la cunoștință vânzătorului prin intermediul datelor de corespondență menționate în actul de vânzare sau din momentul predării produsului către unitatea de service în baza unui proces verbal de predare-primire, în funcție de caz. Pentru persoanele juridice remedierea se va realiza în maxim 25 zile calendaristice.

Produsele de folosință îndelungată la care au apărut neconformități trebuie  între în posesia magazinului vânzător pentru constatare service, confirmare/infirmare deficiențe reclamate și aplicare a garanției. Perioada de neutilizare a produsului de către consumator din motive tehnice neimputabile utilizatorului va fi prelungită cu termenul petrecut în service. În cazul în care produsul își petrece în service un număr de zile ce însumat depășește 10% din perioada de garanție, consumatorul va primi un produs nou în schimbul celui defect sau i se va restitui contravaloarea în funcție de solicitare.

Modalitățile de asigurare a garanției sunt: întreținere; reparare; înlocuire; reziliere contract și restituire contravaloare produs (în această ordine). Aducerea la conformitate a produsului în termenul de garanție se realizează în primul rând prin reparare, utilizandu-se doar piese noi, apoi prin înlocuire și ulterior prin rezilierea contractului (returnarea contravalorii produsului) dacă această din urmă nu este disproporționată și dacă celelelte măsuri reparatorii nu au putut fi realizate, în fiecare caz fără plata. Garanția este prelungită de către vânzător cu perioada de timp în care produsul a staționat în service pentru reparații. Consumatorul trebuie  informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la dată la care a constatat-o. Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă  a existat la momentul livrării acestuia, cu excepția cazurilor în care prezumția este incompatibilă cu natură produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru a beneficia de garanție, este obligatorie prezentarea certificatului de garanție, însoțit de factură de achiziție (copie)/bonul fiscal al produsului. Garanția se acordă numai pentru defectele apărute în condițiile exploatării normale conform destinației produsului.

În concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate în garanție sunt următoarele:

  • maxim 15 zile calendaristice în cazul persoanelor fizice

  • maxim 25 de zile calendaristice în cazul persoanelor juridice

Garanția se acordă pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani.

Reclamația depusă de cumpărător va fi analizată și va primi un răspuns în termen de 15 zile calendaristice de la dată recepției produselor reclamate la sediul vânzătorului, însotite de toate documentele enumerate mai sus. Lipsa oricărui document poate duce la prelungirea termenului de soluționare a garanției.

În cazuri speciale când părțile nu ajung la un consens cu privire la reclamația de garanție, părțile vor trimite piesele pentru analiză la un specialist în domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atât pentru vânzător cât și pentru cumpărător. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea în culpă.


Declarație de conformitate

S.C. Coggi SRL cu sediul social în Oradea, str. Rimanoczy Kalman 6, jud. Bihor, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J2024036672006, având CUI RO50801323, asigurăm și declarăm pe propria răspundere, conform cu prevederile din HG nr. 1022/2002 privind regimul produselor și serviciilor care pot pune în pericol viață, sănătatea, securitatea muncii și protecția mediului,  produsele comercializate de noi, marca, cod pe ambalaj, lot pe ambalaj, menționate în factură anexată la care se referă această declarație nu pun în pericol viață, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negative asupra mediului și sunt în conformitatea cu: documente, standarde, specificațiile tehnice producător/importator, standard europene și omologări internațional, conform inscripționării pe produs.